Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
13.490 Ft
Menny.:db
Kép 1/2 - Genotype: A Mendelian Genetics Game
Kép 2/2 - Genotype: A Mendelian Genetics Game
Genotype: A Mendelian Genetics Game
Nagyításhoz álljon a képre az egérrel

Youtube videók

Genotype: A Mendelian Genetics Game

13.490 Ft
Menny.:db
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Gyártó: Genius Games

Leírás és Paraméterek

Gregor Mendel egy 19. századi Ágoston-rendi szerzetes, akinek a modern genetika felfedezését köszönhetjük. A Genotype játékban az ő segédeinek szerepébe bújtok, egymással versengve gyűjtötök kísérleti adatokat a borsópalántákról azáltal, hogy megpróbáljátok befolyásolni a palánták szüleiktől örökölt fő jellemvonásait: a magok formáját, a virágok és a gyökerek színét, valamint a növény magasságát. A borsópalánták megfigyelhető jellegzetességeit (fenotípusát) azok genetikai összetétele (genotípusa) határozza meg. A genotípus és fenotípus közötti kapcsolat és a genetikai öröklés áll a Genotype: A Mendelian Genetics Game középpontjában.

A játék során a játékosok borsópalánta kártyákat kapnak, melyek egy sor fenotípus jellemvonást mutatnak, melyeket reményeik szerint sikeresen létrehoznak és összegyűjtenek (ilyen például a rózsaszín virágok és nagy magasság), ezzel pontokat szerezve. Minden körben kockadobások jelképezik a növények szaporodását, amelyek olyan jellemvonásokat eredményezhetnek, amelyeket a játékosok keresnek. A kockadobás után a játékosok köreikben kockákat vesznek el, ezzel a borsópalánta kártyákat teljesítve, vagy kutatásaik előrehaladását segítve. A kockadobások során létrejövő jellemvonások a Punnett táblán mennek keresztül, amely megmutatja, hogyan keverednek a szülői gének, mindegyik szülőpalántától egy. Megváltoztatva a géneket ezekben a szülőpalántákban, a játékosok befolyásolhatják a valószínűségét annak, hogy a számukra szükséges jellemvonásokat dobják. A borsópalánta kártyák kockaelvétel útján való teljesítése az elsődleges módja annak, hogy a játékosok pontokat szerezzenek.

Minden kör három fázisból áll: munkáslehelyezés, kockaelvétel, valamint fejlesztések.

1. A munkáslehelyezés során a játékosok akciókat teljesítenek, hogy további palánta kártyához jussanak, megváltoztassák egy szülő palánta génjeit, kertészkedjenek, kutassanak, fenotípusra tegyenek követeléseket, új eszközöket szerezzenek, vagy akár néhány lehetséges módon a többi játékos elé helyezzék magukat a kockaelvétel fázisra.

2. A kockaelvétel magában foglal néhány érdekérvényesítő lépést, köztük a lehetőségét annak, hogy először válasszanak kockákat, azonban csak egy adott típusú jellemvonásra (pl palánta magasság), vagy pedig annak a lehetőségét, hogy akármennyi kockát elvehessenek, de csak azután, hogy az előbb említett első választások megtörténtek. A de novo mutáció kockák lehetővé teszik a játékosoknak, hogy megváltoztassák a többi kocka jellemvonását, vagy további kutatásra tehessenek szert.

3. A fejlesztések fázis során a játékosok elkölthetik a kutatásaikat, hogy fejlesztéseket szerezhessenek, melyek segítségével egyszerre több palánta kártyán is dolgozhatnak, körönként több kockát is elvehetnek, illetve további munkásokra tehetnek szert, akiket minden kör munkáslehelyezés fázisa során felhasználhatnak.

A játékosok igyekeznek a kockaelvétel eredményéhez megfelelő borsópalánta kártyákat szerezni, valamint pontokért cserébe teljesíteni a kártyákat. Ha lehelyeztek egy fenotípus jelzőt, bónusz pontokat kapnak minden kártyáért, amely megegyezik a követeléseiknek. Az ötödik kör végén a legtöbb ponttal rendelkező játékos nyer.

 

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.